Nadruki na gadżetach jakiś czas temu zrobiły się bardzo popularne, zarówno wśród osób prywatnych, jak i firm. Tego typu gadżety wykorzystać można np. jako reklamę dla swojego przedsiębiorstwa, poprzez umieszczanie nadruków na ubraniach prezentowanych na imprezach sportowych i masowych, a także upominkach dla pracowników i odzieży znakowanej logiem firmy. Nadruk można wykonać prawie na każdym przedmiocie – na koszulkach, przypinkach, kubkach, plecakach, a nawet na kurtkach! W tym artykule pragniemy przedstawić najpopularniejsze metody wykonywania nadruków na gadżetach.
Jeśli zależy Ci na wysokiej rozdzielczości wykonywanego nadruku i jego dokładnym odwzorowaniu, najlepszą metodą będzie technika sublimacji. Doskonale sprawdza się w przypadku wykonywania nadruków ze zdjęć – będą one trwałe i w pełni oddadzą wszystkie szczegóły fotografii. Metoda ta polega na wstępnym wydrukowaniu projektu przy pomocy specjalnego tuszu na papierze sublimacyjnym. Następnym krokiem jest wygrzewanie go na tkaninie. Ogromną zaletą techniki nadruku sublimacją jest fakt, iż nadruki wykonane przy jego pomocy są trwałe i nie ścierają się. Wadą jest jednak to, że sprawdzają się tylko na materiałach w jasnym kolorze, składających się w głównej mierze z poliestru. Ta metoda doskonale sprawdza się podczas wykonywania nadruków na koszulkach technicznych – oddychających i odprowadzających pot, które są często używane przez osoby podejmujące wysiłek fizyczny, taki jak np. różnego rodzaju sporty.
Pewnie większość osób choć raz w życiu spotkała się z określeniem „sitodruk”. Metoda ta daje niemal nieograniczone możliwości, jeśli chodzi o nadruki, z uwagi na fakt, iż przy jej pomocy można wykonać nadruk na prawie każdym materiale. Nadruki wykonane metodą sitodrukową charakteryzują się wyjątkowo wysoką jakością – są odporne na blaknięcie, pękanie i ścieranie, a przy tym wodoodporne.
W przypadku nadruku sitodrukowego farba jest przeciskana przez szablon bezpośrednio na produkt, po czym utwardzana w wysokiej temperaturze. Metoda ta pozwala na wykonanie nadruku na dużej ilości produktów, dzięki użyciu specjalnych szablonów, jest też korzystna pod względem finansowym.
Nadruki wykonane przy pomocy metody flex-flock są wyjątkowo trwałe, a najczęściej wykorzystuje się ją w przypadku wykonywania logo firmy bądź napisów na produktach reklamowych, takich jak koszulki, czapki czy kubki. Polega na wycinaniu folii przy pomocy plotera, którą w kolejnym etapie nakleja się na materiał i wygrzewa prasą termo-transferową.
Metoda flex-flock jest szczególnie polecana przy nadrukach jednokolorowych, ponieważ przy jej użyciu ciężko jest wykonać gradienty – jest to możliwe, jednak wtedy musisz liczyć się z wyższymi kosztami usługi.