Czapka z daszkiem reklamą firmy? Naprawdę? Faktycznie, sporo osób może dziwić się temu, że coś tak oczywistego jak zwykła czapka może być wykorzystywane jako element marketingu różnego rodzaju firm. Z drugiej strony, chyba wszyscy zgodzimy się z tym, że czapki z daszkiem są naprawdę popularną formą garderoby i to zarówno damskiej, jak i męskiej. Właściwie spotykamy się z nią każdego dnia i to bez względu na porę roku czy aktualną pogodę. W końcu obecnie czapki z daszkiem to nie jest już tylko jeden produkt, a co najmniej kilka i to posiadające różnego rodzaju cechy, często mocno przez nas pożądane. Dlaczego więc nie wykorzystać fenomenu, jakim bez wątpienia czapki z daszkiem się stały? W dzisiejszym artykule zastanowimy się, jak czapki takie można wykorzystać jako formę reklamy swojej firmy i w jakich sytuacjach się one sprawdzają.
Warto na samym początku zastanowić się skąd w ogóle fenomen czapki z daszkiem się wziął. Aby to ustalić, sięgnijmy do powstania samej czapki tego typu. Otóż, czapka z daszkiem nie jest wcale nowym wynalazkiem, chociaż mogłoby się tak właśnie wydawać. W pierwszej połowie XIX wieku pojawiła się moda na kaszkiety i chociaż początkowo nosili je głównie mali chłopcy, to z czasem coraz częściej zaczęli sięgać po nie dorośli mężczyźni, zazwyczaj podczas podróży albo jako element stroju sportowego.
Znana obecnie czapka z daszkiem, czyli popularna bejsbolówka pojawiła się pierwszy raz w USA w 1954 roku. Jak sama nazwa wskazuje, zaprojektowano ją dla bejsbolistów, a pierwsi założyli ją zawodnicy The Brooklyn Excelsiors, amatorskiej drużyny związanej z tym sportem. Najpierw czapka posiadała mały daszek z tektury, który miał chronić oczy zawodników przed silnym słońcem. Specjaliści od promocji od początku zauważyli w tym elemencie stroju potencjał reklamowy i zaczęli umieszczać na czapkach z daszkiem maskotkę, logo lub nazwę zespołu, a kolor samej czapki często odpowiadał barwom konkretnej drużyny.
W ten sposób czapka z daszkiem zaczęła stawać się częścią kultury masowej. Nie tylko utożsamiała z drużyna sportową, ale okazała się wygodna i praktyczna, a przy tym pasuje do wielu stylizacji. Obecnie naprawdę wiele osób nie wyobraża sobie wręcz życia bez czapki z daszkiem.
Przechodząc już do głównego tematu, czyli tego jak obecnie wykorzystać czapkę z daszkiem w celach reklamowych, warto wspomnieć o tym, że jest to produkt, który w tym aspekcie może mieć różne oblicza. Z jednej strony, faktycznie wiele osób, więc także pracowników wielu branż, używa na co dzień czapki z daszkiem. Zatem bez problemu takie osoby będą używać czapki firmowej, czyli takiej, która została spersonalizowana pod konkretną firmę. Trzeba przyznać, że nie ma problemu z zamówieniem takich czapek i firma zajmująca się takimi rzeczami nie tylko taką czapkę firmową wykona, lecz również pomoże stworzyć jej ciekawy projekt. Pracownicy mogą zatem przez cały okres pracy w pewien sposób być żywymi reklamami i budować świadomość istnienia konkretnej firmy czy jej logo. To bardzo duża wartość. Przy tym warto również wspomnieć, że każdy pracownik woli używać w pracy odzieży firmowej niż swojej własnej, a to także pokazuje profesjonalizm danego przedsiębiorstwa. Wspomnieliśmy już, że obecnie czapki z daszkiem są właściwie produktami całorocznymi. Mogą być przewiewne i typowo letnie, chroniące przed słońcem, ale równie dobrze mogą być czapkami zimowymi, które będą chronić przed chłodem i wiatrem.
Warto jednak wspomnieć, że czapki z daszkiem są także świetnym rodzajem gadżetu reklamowego. Kiedy pracownicy używają takich spersonalizowanych czapek budując rozpoznawalność firmy, to później takie czapki stanowią naprawdę miły i przyjemny prezent dla klientów, kontrahentów czy nawet rodzin samych pracowników. Warto więc wykorzystać potencjał reklamowy i marketingowy, jaki oferuje czapka z daszkiem i zamówić tego typu czapki dla swojej firmy!